Magyar Everest Expedíció 2017

Végre az alaptáborban köszönthetjük a felkelő Napot!

Suhajda Szilárd - Napló - 2017. április 8.

Végre az alaptáborban köszönthetjük a felkelő Napot! Itthon vagyunk! Török Edina alaptábor-vezetőnk, Klein Dávid, táborunk első tiszteletbeli vendége és kedves barátunk, Mohai Balázs fotós és én, elégedetten hörpintünk reggeli gyömbérteánkba! Szinte vibrál a levegő az energiáktól! Egyértelmű: ez most nagyon jó! Itt vagyunk az Everest lábánál! Fantasztikus!

Számunkra pedig új fejezet kezdődik…

Suhajda Szilárd - Napló - 2017. április 7.

Reggel kisebb homokviharok pásztázzák a völgyet. A por az arcomra kent napvédő krémbe ragad. A túracsapat erősen széthúzódik, de mindenki állhatatosan lépked előre - a magasság itt már kikerülhetetlen tényező!

Dingbochéból kellemes ösvény vezetett következő állomáshelyünkre

Suhajda Szilárd - Napló - 2017. április 6.

Dingbochéból kellemes ösvény vezetett következő állomáshelyünkre. Ebéd után értünk a Thokla-hágó síremlékeihez, ahol csortenek végeláthatatlan sora őrzi a hegyekben maradottak emlékeit. Összevont szemöldökkel sétálok körbe, amikor észreveszem Alex Lowe nevét. Csendben megállok előtte, egy kis követ szedek fel a földről és a "síremléke" egy szürke pontjára fektetem. Micsoda mászó, micsoda ember! És milyen szép szerelmi történet… Érzékeny pillanatok ezek mindenki számára.

Pihenőnapot töltünk Dingbochéban.

Suhajda Szilárd - Napló - 2017. április 5.

A falvacska magassága (4410 méter) tökéletes, hogy a túra során még alaposabban akklimatizálódhassunk. Az értékeim kitűnőek: a véroxigénszintem átlag fölötti, pulzusom alacsony. Jól vagyok - mondanám, ha a gyomrom békét adna végre! Folytatódik a korábbi tortúra: reggeli közben hamar egyértelmű lesz, hogy ilyen állapotban nem tarthatok a csapattal az akklimatizációs sétára. Bolust veszek be, Dávidtól újabb hasfogót kapok, még a Pakisztánból hozott csodagyógyszerem is bevetem, sőt! Hagyom magam a kólára rábeszélni!

Csodaszép a reggel

Suhajda Szilárd - Napló - 2017. április 4.

A 3860 méteren töltött éjszaka után optimistán és lelkesen húzom lábaimra megbecsült Lokit bakancsaim. Csodaszép a reggel, hármas fogatunk és Phurba a többieknél korábban rajtol, hiszen útközben pudzsánk lesz! A rövidke kitérő néhány épületből álló, csendes "tanyavilágba" visz. A láma már vár minket. Zokniban lépünk be a hajópadlós, árnyékos szobába. Tömjén és öreg fabútorok illata keveredik; a falakon relikviák és csúcsfotók százai, az apró ablakokon beszűrődő napfényben pedig alighanem rizsliszt kavarog. Az idős láma szüntelen mormogása tölti be a teret. Mi jövünk.

„A leghosszabb nap.”

Suhajda Szilárd - Napló - 2017. április 3.

Namche bazárból Tengbochéba kellemes túra vezet, ám az éjszakai hidegrázás, hasmenés, hányás más megvilágításba helyezte a mai etap élvezeti értékét. Ázsiai országokban könnyen előfordul, hogy az ember elcsapja a gyomrát, na de ezen áldatlan állapot már csakugyan bosszantóvá vált a nap folyamán. A túra közben is folytatódó hasmenés nagyszerűségét abban igyekeztem megtalálni, hogy a kényszerű kitérők alkalmával vadregényes, csendes zugokat fedezhettem fel az útszéli erdőkben: ilyenkor egyedül maradhattam a fákkal, a kövekkel, a madarakkal, a völgy túloldalán magasodó hegyek látványával. Bevallom, jellemépítő egy nap volt, de minden helyzetből ki kell hozni a legjobbat! Jelen állapotomban sovány vigasz, de nekem sikerült!

Hazaértünk

Klein Dávid Napló - 2017. március 31.

Bizsergető érzések hajnalban: ma már Odafent leszünk. Pár óra múlva egy gépmadár kiemel minket Katmandu poros forgatagából és lepottyant Solo Khumbu egy falucskájában, Luklában, 2840 méteren. Na jó: reméljük inkább landol velünk, hisz a magashegyi reptér legendásan kalandos ferde leszállópályával várja vendégeit.

Katmandu Forgatagában

Suhajda Szilárd Napló - 2017. március 30.

Az újabb munkanap állandó programja az lett, hogy rendszeresen beugrottunk a varrodánkba, hiszen nem egyszer a sarokban heverve várakoztak ruháink, ugyanakkor ez volt az utolsó 24 óránk a fővárosban. Minden teendőnk sürgető és fontos volt. Folytatódott a vásárlás, Dávid újból az expedícióval kapcsolatos irodai munkáiba vetette bele magát - közben a trekking csapattal is össze-összefutottunk. Edinával extra matracokat, húzózsákokat, mindenfajta alaptábori kelléket és többek között több tízliternyi rostos gyümölcslevet vettünk.

Megérkeztünk Katmanduba

Suhajda Szilárd Napló - 2017. március 29.

A hajnali derengésben álmosan kotorászok a szállodai szobához tartozó műanyag papucska után. A tükörben kialvatlan, kócos figura hunyorog vissza rám - fogom magam és inkább elhasalok még egy kicsit a méretes ágyon. Hallgatom az ablakon beszűrődő, fokozódó utcazajt, kutyaugatást, kiabálást, kalapálást, vidám dallamokat. Katmandu szíve, a Thamel negyed, ébredezik.

Az érkezésünk utáni első napot fontos teendők egész sora töltötte ki. Hosszú listánkkal bevetettük magunkat a bazárba, hiszen számos dolgot kellett még beszereznünk. Dávid a minisztériumban időzött eredményesen - lepecsételt csúcsengedélyünkkel tért vissza.

AZ RTL KLUB BEMUTATJA MAGYAR EVEREST EXPEDÍCIÓ 2017

2017. március 10.

Az RTL KLUB kiemelt támogatásával Klein Dávid és Suhajda Szilárd 2017. március 28-án elindul a Magyar Everest Expedíció 2017 keretén belül, hogy a Föld legmagasabb csúcsát (8848 m) oxigénpalack nélkül elérjék, elsőként a magyar expedíciós hegymászás történetében.

Az RTL Klub a kezdetektől ott lesz a hegymászókkal, és beszámol a felkészülésükről, az indulás perceiről, a trekking túráról, az alaptábor kiépítéséről és magáról a csúcsmászásról is.

Magyar Everest Expedíció 2017

Klein Dávid és Suhajda Szilárd részvételével 2017. március 27-én indult a Magyar Everest Expedíció 2017, melynek célja, hogy oxigénpalack használata nélkül először jusson fel magyar hegymászó a Föld legmagasabb csúcsára, a 8848 méteres Mount Everestre.

PARTNER HIRDETÉSEK

TECHNIKAI PARTNEREINK
RUDY PROJECT LOKIT
PARTNEREINK
HENKEL SCHWARZKOPF SCHWARZKOPF MEN FA MEN VADEMECUM LOCTITE PATTEX VAPE SAMSUNG HUMAN TELEX STIHL KALIFA BIOTECH USA BUDAPEST BANK BIOTECH USA MEBEK IBUSZ DUNA MEDICAL CENTER AEGON